We moesten alweer bijna twee maanden de deuren van de zaal, omwille van de coronamaatregelen, gesloten houden. Alleen het schoolvolk maakte ’s middags gebruik van de zaal en voor de rest bleef het ijzig stil. Met de goedkeuring van de “coronabarometer” door het overlegcomité, wordt eindelijk de deur op een kier gezet voor enige versoepelingen vanaf 28 januari. Zo zullen de verenigingen terug hun activiteiten kunnen opstarten en zijn private feesten onder bepaalde voorwaarden weer mogelijk. Samenkomsten met veel volk, zoals feestvergaderingen en eetfestijnen zijn echter nog niet toegelaten.
Zo zal ons jaarlijks parkrestaurant voorzien op 12 en 13 februari voor het tweede jaar op rij niet kunnen doorgaan. Alle activiteiten moeten rekening houden met de nog geldende maatregelen, de organisatoren dienen zich hier strikt aan te houden.
Voor dit jaar heeft het parkcomité nog enkele investeringen op het programma staan. De vernieuwing en uitbreiding van het afdak aan de grote keuken is er één van en deze werken zijn ondertussen reeds in uitvoering. Het bestaande afdak werd na de bouw van de nieuwe berging in 2015 “voorlopig” geïnstalleerd met gerecupereerde materialen. Nu werd er gekozen voor een mooie definitieve versie in onderhoudsvriendelijke materialen. We kunnen voor de financiering voor een gedeelte rekenen op een investeringssubsidie van het gemeentebestuur, waarvoor onze dank.
Bij de montage van het afdak werd er op het dak van de keuken een waterlek vastgesteld, zodat er waterschade aan de muren werd veroorzaakt. Een dakwerker moest de schade komen herstellen.
De aansluiting van de afvoerbuizen wordt in eigen beheer uitgevoerd. Staan ook nog op het programma: de revisie van het kleine dak boven de toog van de grote zaal en ook het dak van de berging aan de pétanquebaan wordt vernieuwd.
Intern wordt er ook gewerkt aan een nieuwe taakverdeling in verband met het beheer van de zalen. Onze nieuwe financiële verantwoordelijke Patrick De Cauter heeft sinds 1 januari de taken van Hugo Janssens overgenomen. We willen langs deze weg Hugo wel eens figuurlijk in de bloemetjes zetten
en bedanken voor zijn jarenlange inzet voor het financieel beheer van ons parochiecentrum. Hugo nam deze taak over van Joris Dewolf die van bij de opstart van de werking van het Park van Relst deze taak ter harte nam. Wist je trouwens dat het zestig jaar geleden is, op 20 oktober 1962, dat de
historische overeenkomst werd ondertekend tussen het Aartsbisdom Mechelen en onze parochie over het gebruik van het parkdomein ? Wat vliegt de tijd!